Trufelkowy świat

środa, 20 sierpnia 2014

Spaghetti bolognese z pieczarkami

W ostatnim czasie udało mi się nawiązać smakowitą współpracę z firmą Barilla, która słynie z pysznych włoskich makaronów i sosów z naturalnych składników i bez konserwantów. Kiedy ktoś jest zabiegany - propozycja idealna :).

Lubicie spaghetti bolognese? Bo ja uwielbiam...
Dlatego dzisiaj przygotowałam takie danie na obiad.



Składniki: 
makaron spaghetti (u mnie Barilla n. 5)
300 g mięsa mielonego (najlepiej wołowe)
pomidory w puszce
1 marchewka
1 korzeń pietruszki
1/2 szkl wina czerwonego półwytrawnego
2 ząbki czosnku
1/2 małej cebuli
kilka pieczarek
1 mała papryczka papryczka chili (u mnie suszona)
oliwa z oliwek 
1 liść laurowy
ziele angielskie
pieprz w kulkach
oregano
bazylia
sól
ser do posypania

Wykonanie:
Makaron gotujemy wg przepisu na opakowaniu.
Na jednej patelni rozgrzać oliwę i podsmażyć obrane i pokrojone w plasterki pieczarki.
Na drugiej również na rozgrzanej oliwie podsmażyć pokrojoną w kostkę cebulę, następnie dodać przeciśnięty przez praskę czosnek. Krótko podsmażyć, dodać mięso mielone. Gdy mięso się zarumieni zalać winem i poczekać aż alkohol wyparuje.
Dodać pomidory z puszki, ziele, pieprz w kulkach, liść laurowy, startą na grubych oczkach marchew i pietruszkę oraz pokrojone drobno chilli.
Gotować, aż marchewka i pietruszka zmiękną.
Makaron wymieszać z sosem i posypać serem (np. parmezanem).
Gotowe! :)
Smacznego!


1 komentarz:

Smacznego!